Recension - Canon EF f/1.8 50mm USM

Nu har jag använt mitt nya älsklingsobjektiv några gånger och känner att jag kan skriva en bra recension på det! 

Användning: Ett lätt objektiv, väger inte mer än 200g kan jag tänka mig. Har en närgräns på 45cm, där tycker ajg dock att man kan plussa på någon centimeter eller två, då det var väldigt känsligt och så fort man kom nära 45cm så upplevde jag att fokusen började krångla, alltså lite innan närgränsen. Ljusstyrkan är FANTASTISK och ger en sjukt många möjliga användningsområden, har fotograferat på landskap, porträtt och sport med det och alla bilder blev av fantastiskt grym kvallis! Ett superbra allroundobjektiv, passar till allt förutom inom områden där zoom krävs! Ett stort plus också till den snabba USM motorn som jobbar något högljutt men snabbt!

Utseende: Snygg design av Canon tycker jag! Svart är silrent och bra. 

Bildkvalité: Blev riktigt positivt överraskad av bildkvalitén med objektivet, dock får ni ha i åtanke att jag inte har så många objektiv att jämföra med. Fin mjuk fokus och väldigt bra skärpa, (detta då testat med en Canon EOS 550D).