Gluggar

 
 
Just nu går jag i mycket objektivtankar! Vill så gärna uppgradera mig till ett 70-200 f/2.8 av något slag, men är lite osäker på om jag ska köra på en billigare variant eller köra på Canons orginal. 

Jag har prövat Jennys objektiv några gånger nu, (Tamron 70-200 2.8) och ganska ofta får man knivskarpa bilder, dock är autofokusen långsam då det är ett macroobjektiv (gjort för att fota stillastående grejjer med, typ blommor osv) så var tredje bild ungefär blir oskarp och du kan i princip inte använda serietagning alls. Däremot går det på lätta 5.000:-, vilket är väldigt överkomligt kan jag tycka om man jämför med Canons egna som går på det trippla ungefär... Någon som har erfarenhet av båda som har en åsikt? Bara att börja spara...
Ylva

Om jag hade råd hade jag köpt canons, speciellt som sportfotograf.

Svar: Håller helt med!
Emma L. Gustafsson

Fanny

Har tyvärr ingen erfarenhet av tamron objektivet som du nämner men canons 70-200 är oslagbart. Jag har använt mitt oerhört flitigt just för sportfotografering. I mitt fall inomhus och med dåliga ljusförhållanden och ändå står det sig. Volleybollklubben jag fotograferat åt har varit mer än nöjda så jag skulle säga spara

Svar: Håller med dig ;)
Emma L. Gustafsson