2014 till 2015

f
(Foton från året 2014)


Alltså, 2014 har varit en av mina bästa och värsta år någonsin.

Jag började året med att ta mig igenom en sista kämpig termin på Estetiska linjen i Borås med en klass jag inte trivdes i, och jag gjorde det fantastiskt bra trots att jag kämpade mot min kropp större delen av gymnasietiden. Betygen var fina och jag kan komma in lite olika högskolor och universitet om jag skulle vilja det. Studenten var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, det kom många glädjetårar under den dagen ♥

Studentresan gjorde jag till Slovenien med min älskade pojkvän, som jag nu firar mitt andra nyår med, både det förra och detta året med honom har varit fantastiska och jag längtar efter fler ♥

2014 har nog varit det bästa året fotomässigt hittils, jag har fotograferat några av mina snyggaste bilder någonsin, blivit lite introducerad i modebranschen och fotat en kollektion för första gången som lanseras nu 2015. Jag har gjort ofantligt många jobb för Equipe Webshop och alltid varit uppskattad och välkomnad på tävlingsplatserna. Startade även upp min facebooksida och min instagram och blogg steg avsevärt i följarantal ♥

Under hösten startade jag ett samarbete med en riktigt gó tjej som hjälpte mig en bra bit på vägen och öppnade ytterligare några dörrar för mig under 2014. Linn har lärt mig massor och vi har skapat så vackra foton tillsammans, ett megastort tack till henne som valde just mitt mail bland mångamånga andras i höst ♥

Jenny, vad ska man säga! Min trognaste kund och goda vän, en underbar tjej som har så sjukt mycket motgångar från sin kropp men som ändå klarar av att vara glad och leva livet. Beundrar denna tjej och hennes ridning sjukt mycket. Det är alltid lika roligt att föreviga henne och hennes fina häst, för de är så lyckliga i det de gör båda två. När jag åker från ett fotojobb hos Jenny och Goodie kan jag inte sluta lé ♥

Mitt avslut på året var ju inte en höjdare, var inlagd på sjukhus en tid och var ganska sjuk ett tag. Tack vare att jag tar ett stort eget ansvar för min egen hälsa så mår jag ganska bra idag ändå. År 2015 ska min kropp få chans att återhämta sig från ett jobbigt år och jag ska växa ännu mer, både som person och som fotograf. Ha nu ett fantastiskt nyår och ta det försiktigt med alkoholen, skickar en tanke till er maskrosbarn där ute idag, det är en svår högtid för er. 

ELG Photography kommer explodera 2015, det lovar jag er! Nu ska jag fira in det nya året vid havet i Lingarö med min fantastiska familj och släkt ♥ Självklart ska jag ge mig på att fota fyverkerier och stjärnor ikväll!
JennyM

<3

malin

wow vilka fina bilder!

Svar: Tack! :D
Emma L. Gustafsson