Dåliga nyheter...


Vill jag rädda min bebis, så får jag betala 2500kr + eventuell frakt på typ 60kr. Vill jag ha tillbaka det olagat i samma skick jag skickade iväg det, så ska de ha 660kr. Vill jag bara kassera/slänga det på plats så ska de ha 660kr. Total förstörde min dag och sen gick det bara utför, Måndagen den 30:e, min nya otursdag. Inget ville som jag ville idag, kaos. Avvaktar och ser vad jag ska göra, tur att jag besitter talets gåva för de ska minsann få en rejäl utskällning. De påstår alltså att jag har tappat/klämt det, vilket jag absolut inte har! 


Utlåtandet "Stöt/klämskadad optik. Främre delen av objektivet har tryckts in så deformationer i fokustuben uppstått...

Är super nere, mitt sparkonto just nu går inte över tusenlappen, och de sparpengarna skulle ha efter mer sparande ha blivit till ett batterigrepp... Känns som att ett batterigrepp är att fetglömma, usch.

Ska säga att jag ALDRIG mer kommer att besöka NetOnNet och handla, såvida det inte gäller detta ärendet med objektivet då, för då måste jag ju tyvärr gå dit. Är så sjukt besviken, jag sa uttryckligen att det hade fungerat utmärkt sist jag använde det och att det efter senaste användningen legat i en kameraväska på mitt skrivbord. När jag sedan tog upp det och skulle fotografera, så ger det ifrån sig ett klick och sen är fokusen död.

Håll tummarna för att det går att överklaga på något sätt, helt absurt utlåtande, måste vara felkonstruerat eller lösa skruvar eller vad som helst, för jag har då inte tappat eller klämt det!
Louise

Fy vad trist :( och att det vill ha pengar för att slänga det? Vad kostar ett nytt då?

Stå på dig! Man ska ju inte vara rädd för att be dem kolla upp vad som är fel..

Svar: Jaa verkligen, ett nytt kostar ca. 3000kr...
Emma Gustafsson