SEMESTER

Fotograf Emma Gustafsson © 2015 - All rights reserved

Imorgon drar jag och min pojkvän till Slovenien i tre veckor! Är så himla taggad på semester nu, har varit väldigt mycket jobb det senaste. Idag skickas sista leveransen iväg, så på semestern ska jag bara njuta av att ha allt klart och inget som ligger och väntar. Vi kommer bila ner, tar ca 36 timmar totalt med övernattning, vi är inte så pass erfarna förare att vi kan köra så långt utan att sova. 

Varför just Slovenien? Undrar många tror jag nog. Det är som så att pojkvännen har släkt där, så vi åker dels för att hälsa på dem men också för att vila upp oss vid havet (Slovenien har Europas kortaste riviera och ligger mitt emellan Italien och Kroatien.) Nu är jag väldigt partisk säkert - Men de är verkligen ett av de vackraste landen jag vet. Högt upp i landet finns det alper och berg, gröna kullar, safirblåa smältvattenssjöar och vackra floder. Nere vid havet finns det fräcka grottor, redigt vackra städer och uuuunderbara stenstränder (hatar sand mellan tårna hehe) med superklart vatten. Verkligen ett resmål jag rekomenderar, speciellt om man inte bara är intresserad av att glassa på stranden och klubba - det finns massor med sevärdigheter också. 

Är övertygad om att vi kommer ha jätteroligt precis som vi haft tidigare år. Jag kommer uppdatera bloggen lite då och då när jag får tid över - med tvärcoola GoPro filmer och bilder, när jag kommer hem sen så kommer jag att klippa ihop en längre film som sammanfattar resan. Ser jättemycket fram emot det! 

Nu ska jag fortsätta packa och städa, ha det så himla bra hemma i Sveriges mysiga 12 grader och regn, nu drar jag till 30+ och sol - byyyyeeee ♥